pátek 24. srpna 2012

Rozhovor se zakladatelkami handmade tržiště Simira.cz

SIMIRA.cz  je virtuální prostor pro prodej autorské rukodělné tvorby. Ačkoli je tu teprve pár měsíců, má za sebou nemalé úspěchy. Vyzpovídali jsme jeho autorky, Simonu Královou a Radku Rosenbergovou.

Simona (vlevo) a Radka (vpravo)


Jak vás napadlo založit server s prodejem handmade výrobků?

RR: Venku krásného jarního dne, skákajíc s dětmi na trampolíně :-)
Znala jsem poměrně dobře nejznámější konkurenční portál, protože jsem na něm pomáhala založit profil své mámě, která tvoří krásné dřevěné šperky. Narazila jsem víceméně náhodně také na diskuse některých tamních prodejců, kteří  vyjadřovali nespokojenost s určitými aspekty prodeje na tomto webu a rozhodla jsem se to zkusit. Od počátku mi bylo jasné, že sama bych to nezvládla a tak jsem oslovila kamarádku Simonu. Té se nápad zalíbil a v tu chvíli se počala historie našeho společného podnikání.

SK: Nápad na založení  webu s originálními a s láskou vyráběnými výrobky mě okamžitě nadchl a ráda jsem do projektu šla spolu s Radkou.

Podobné obchody už na českém internetu existují. Vy jste relativním nováčkem. Nebály jste se konkurence?

RR: Od chvíle, kdy jsme se rozhodly vstoupit na trh, do doby než byl portál skutečně hotov, uplynul téměř přesně celý rok. Za tu dobu se portálů s podobným zaměřením objevil opravdu velký počet. Dnes jich je zhruba 20. Nepočítáme-li největšího hráče, u kterého je velikost a počet prodejců v rámci desetitisíců už spíše ke škodě věci, jsme co se rychlosti růstu na trhu jedničkou. Co se týká počtu prodejců, jsme nyní, po 3 měsících provozu, na krásném 3. místě. Z některých indicií lze soudit, že co se týče návštěvnosti, jsme na trhu dokonce druzí.

SK: Na začátku jsme si pečlivě zmapovaly trh a věděly jsme tak, do čeho jdeme, že konkurence není malá. A přesně jsme si definovaly, jak má náš internetový prostor vypadat, aby byl konkurenceschopný a pro nakupující a prodejce přehledný a intuitivní na orientaci. Nyní, po třech měsících provozu jsme velmi spokojené s výsledky, na našem webu nabízí 850 prodejců více než 10 tisíc výrobků, nakupující má tedy z čeho vybírat.

Čím je Simira jiná?  Co můžete nabídnout prodejcům a co kupujícím?

RR: Simira je jiná v mnoha ohledech. Řekla bych, že Simira je především otevřená. Komunikujeme s prodejci, nasloucháme jim a snažíme se maximálně vyjít vstříc jejich požadavkům, které se týkají různých drobnějších i složitějších vylepšení celého portálu. Netajíme návštěvnost, ani prodeje a ukazuje se, že prodejci tuto otevřenost oceňují.

Kontrolujeme na Simiře kvalitu. Občas jsme nuceny některé produkty, které neodpovídají požadavkům na kvalitu zboží skrýt. Několik prodejců jsme tím odradili, jiní tento přístup naopak oceňují.
Simira nabízí prostor také pro fotografy, sekce fotoslužby mohou využít jak prodejci, kteří chtějí vylepšit své produktové fotografie, tak nakupující, kteří ve svém regionu shánějí kvalitní fotografické služby (např. rodinné foto, portréty, dokumentace slavnostních příležitostí apod.).
Simira se rozhodla podporovat také charitativní projekty. Všem charitativním organizacím povolujeme nad rámec běžných pravidel také přeprodej rukodělných výrobků a provizi ve výši 1%. Aktuálně u nás působí např. občanské sdružení Shinebean, najdete u nás i obchod podporující psí útulek Lesan nebo např. chráněná dílna Bogi. Spolupráci máme rozjednanou také s velmi zajímavou organizací Zrnka a Nadačním fondem Veolia.

SK:  Simira, na rozdíl od konkurenčních webů je snadná na orientaci, přehledně členěná.  Máme to potvrzené od prodejců a také od nakupujících. Na Simiře máme zavedený číselný systém hodnocení a pokud nějaký výrobek dosáhne hraniční  negativní hodnoty hodnocení, pak jej vyřazujeme z nabídky. Sami prodejci a nakupujcící tak mohou určovat kvalitu výrobků na Simiře.


Může na Simira.cz prodávat kdokoli, nebo máte nějaké požadavky na prodávající?

RR: Na Simiře může prodávat v zásadě kdokoliv, je však povinen dodržovat platnou českou legislativu. Na prodávající jiné požadavky nemáme, větší požadavky máme na prodávané zboží, které musí být originální a kvalitně zpracované.

SK: Tento požadavek se ostatně odráží i na našem firemním hesle – řemeslo a design.



Líbí se nám i grafika vaší stránky - je čistá, elegantní, přehledná. Jak probíhaly práce na grafice a měly jste od začátku jasný koncept?

RR: Ano, chtěli jsme čistou grafiku, která by dala vyniknout tomu hlavnímu, o co na Simiře jde – a tím je produkt.  Nechtěli jsme žádné speciální efekty a grafické vymoženosti.  Firma, která náš web tvořila, Porta Design, se tohoto úkolu zhostila opravdu velmi dobře.

SK: To jsme rády, že se Vám naše stránky líbí. Od začátku jsme věděly, že chceme, aby grafika byla čistá, jednoduchá, aby mohly vyniknout vystavované výrobky. A to se nám myslím podařilo. Stránky jsou přehledné a intuitivní na ovládání. Jako první padnou do oka právě vystavované výrobky na hlavní straně, v naší výkladní skříni.

Co vy samy, vyrábíte něco? Jaké jsou vaše koníčky?

RR: Sama nic nevyrábím a na koníčky moc nemám čas. Veškerý čas, který nepohltí práce, věnuji dětem. Ale na dobu až trochu odrostou, mám spoustu plánů. Absolvovala jsem např. týdenní intenzivní keramický kurz a chtěla bych si zařídit malou dílničku. Dokonce už mi jeden soused slíbil vyrobit hrnčířský kruh. Vždy jsem také ráda fotila, i když veskrze amatérsky. Mám ráda přírodu, výlety a horské výstupy a ani sport mi není cizí.

SK: Od mala jsem ráda šila. Jako malá na panenky a dekorace do pokojíčků pro panenky,  jako starší  jsem si vyráběla outfity na sebe. Momentálně na ruční práce nemám čas, ale už se těším, až stroj zase vytáhnu.

Co chystáte v nejbližších měsících - budou nějaké akce, novinky?

RR: Pracujeme na vylepšeních webu průběžně, nyní největší již poměrně do detailu promyšlenou záležitostí  magazín, který bychom do konce prázdnin chtěly spustit. V něm budeme uveřejňovat informace pro prodejce, medailonky a reportáže.
Chystáme také novou soutěž pro nakupující. Slibujeme se od ní příliv dalších registrovaných uživatelů.

SK: Ano, největší chystanou novinkou na našem webu je Simira revue. Pro prodejce to bude další zdroj informací, nakupující se zde mohou inspirovat a třeba si přečíst rozhovor se svým oblíbeným prodejcem. Nebudou zde chybět videoreportáže a návody.

Obchod najdete na stránkách www.simira.cz. Více o Simoně a Radce se dočtete tady.


Žádné komentáře:

Okomentovat